Strikket på bestilling

Strikket på bestilling!

Yes, det har jeg gjort! Fikk frie tøyler, eneste kravet var at det skulle være ull og passe til vinteren! Jeg strikka ullbukse, ullgenser med brodert motiv, ullsokker, ullvotter og ull-lue i str 9 mnd. Jeg strikka bare etter min egen strikkefasthet, men målene har jeg kikka etter i andre oppskrifter. Basisfargen er marineblått, med en annen blåfarge til mønster. Fra jeg la opp første maske til jeg sydde i den siste knappen tok det nøyaktig 1,5 uke:) Det gikk fort å strikke.. 9 mnd er jo ikke akkurat den største størrelsen! 

Her er et oversiktsbilde av alt jeg strikka:

Lua (med dusk på toppen):

Genseren:

Nærbilde av motivet som jeg broderte på da genseren var ferdigstrikka:

Knapper i halsen og på skulderen så ikke det skal bli så trangt å tre genseren over hodet:

Ullbuksa:

Slik er mønsteret nederst på begge beina, nederst på ermene, på vottene og på lua. Mønsteret er helt enkelt, men det binder settet sammen:):

Vottene:

Sokkene:

Jeg har brodert babykakemonsteret etter dette mønsteret. 

Håper det faller i smak!:)

Lommetøfler

Denne gangen i fargen grønn til en venninne som la inn en bestilling hos meg. (Min første bestilling noensinne!) :) 

Hyggelig at noen andre vil kjøpe og bruke det jeg lager, og når det ikke var større prosjekt enn et par lommetøfler - så hvorfor ikke?! Garnet er Mor Aase ull, og det gikk med rett under 50 g, altså et nøste. 

Blir ingen bilder av disse på min fot - i tilfelle de da blir for store til hun som skal ha dem;) Håper de faller i smak!:)