Strikket og tovet engel

Oppskrifta har jeg funnet på Olavas verden, og her er min engel!  Til selve engelen har jeg brukt Trysil ullgarn, dobbel tråd på pinne 6,5. Det gikk med ca 50 g garn til engelen, inkludert vingene. Håret er restegarn.. hvitt akrylgarn. 

Jeg måtte tove to ganger i vaskemaskina på 60 grader, men jeg tror at for at den skal bli enda stivere og mer kompakt at jeg må tove hardere på de neste jeg lager, hvertfall om jeg bruker samme garn som jeg brukte nå.

Det blir nok maange flere av disse! Jeg syns de var kjempesøte, og det er jo uendelige måter å pynte den på!! Med glitter, perler, silkebånd, blondekanter, knapper, hatter, kroner (som jeg forresten har bestilt på ebay, så jeg skal nok lage et par med det også) også finnes det uendelige måter å ordne håret på! Kjempefin julegave er det også :)

10 kommentarer

Monica - håndarbeid og hobby -

06.nov.2011 kl.12:32

synnovesyr: Takk:)

synnovesyr

05.nov.2011 kl.07:23

Den var supersøt:)

Monica - håndarbeid og hobby -

04.nov.2011 kl.22:06

Inspirasjon Fra Elin: Ikke? Hm... kanskje du må oppdatere nettsida? Det hender jeg må det for å få fram bilder når jeg er innom andre blogger..

Monica - håndarbeid og hobby -

04.nov.2011 kl.22:05

mammamarlene89: Takk!:)

Monica - håndarbeid og hobby -

04.nov.2011 kl.22:05

strikkeogheklelise: Takk:) Nisser er jul, men det skader jo ikke å blande litt:) I skrivende stund har jeg enda tre nye engler i maskina til toving! Ha en fin helg du også:)

Monica - håndarbeid og hobby -

04.nov.2011 kl.22:04

Strikkeguri: Takk:) De er supre som julepynt, vanlig pynt, bursdagsgaver og julegaver!

mammamarlene89

04.nov.2011 kl.20:48

Kjempefin! Elsker sånn julepynt!

strikkeogheklelise

04.nov.2011 kl.20:38

Den ble utrolig flott. Gøy med noe annet en nisser til jul :) Ha en fin helg

Inspirasjon Fra Elin

04.nov.2011 kl.16:56

Jeg vil så gjerne se engelen, men bildet kommer ikke opp :(

Strikkeguri

04.nov.2011 kl.16:02

Så fin den var :) Dette er jo super julepynt!