Strikket ull-lue til mini

str 6 mnd. Selvfølgelig er oppskrifta fra boka "Strikk til nøstebarn"! Garnet er samme som jeg brukte til halsen, nemlig baby ull fra Nille, 100 % merino ull. Mini har brukt denne lua masse, og den har en super passform! 

Lua er rillestrikka og kalles vel djevellue/hjelmlue.. leste at denne lua har en spiss i panna til gutter, mens til jenter skal det være en "rett" panne. Kjempesøt syns jeg den er..også er den jo rooosa! <3 (selv om den ser litt rødaktig ut på bildet... jeg prøver stadig å forbedre bildene jeg legger ut.. kanskje jeg har gått litt for langt med "highlights"-funksjonen på picnik? Jaja, lua ser nå slik ut hvertfall! :)

4 kommentarer

Monica - håndarbeid og hobby -

19.okt.2011 kl.16:39

Kristina, mamma til en Prins!: Gleder meg til å se hvordan den blir!:)

Monica - håndarbeid og hobby -

19.okt.2011 kl.16:38

Strikkeguri: Disse luene er jo uunværlige! (skrives det sånn?) Mini kledde den hvertfall kjempegodt.. Jeg tror faktisk at denne typen lue passer til alle babyer!

Kristina, mamma til en Prins!

19.okt.2011 kl.15:43

Den har jeg siklet etter å strikke også! Har lånt boka på nettet og skal prøve meg på den lue før jul en gang:)

Strikkeguri

19.okt.2011 kl.10:19

Dei luene er jo bare kjempesøte! Eg har strikka gutteversjonen sjølv, og trur eg må prøve meg på jenteversjonen også etter kvart :)