Strikket på bestilling!

Yes, det har jeg gjort! Fikk frie tøyler, eneste kravet var at det skulle være ull og passe til vinteren! Jeg strikka ullbukse, ullgenser med brodert motiv, ullsokker, ullvotter og ull-lue i str 9 mnd. Jeg strikka bare etter min egen strikkefasthet, men målene har jeg kikka etter i andre oppskrifter. Basisfargen er marineblått, med en annen blåfarge til mønster. Fra jeg la opp første maske til jeg sydde i den siste knappen tok det nøyaktig 1,5 uke:) Det gikk fort å strikke.. 9 mnd er jo ikke akkurat den største størrelsen! 

Her er et oversiktsbilde av alt jeg strikka:

Lua (med dusk på toppen):

Genseren:

Nærbilde av motivet som jeg broderte på da genseren var ferdigstrikka:

Knapper i halsen og på skulderen så ikke det skal bli så trangt å tre genseren over hodet:

Ullbuksa:

Slik er mønsteret nederst på begge beina, nederst på ermene, på vottene og på lua. Mønsteret er helt enkelt, men det binder settet sammen:):

Vottene:

Sokkene:

Jeg har brodert babykakemonsteret etter dette mønsteret. 

Håper det faller i smak!:)

16 kommentarer

Monica - håndarbeid og hobby -

23.sep.2011 kl.15:20

HjemmeStrikk: Tusen takk for det!:)

HjemmeStrikk

23.sep.2011 kl.11:35

WOW så moro :D Du er flink!

Monica - håndarbeid og hobby -

12.sep.2011 kl.12:43

c3design: Takk for det!:) Ja, kakemonsteret er brodert på.. tror broderingsteknikken heter maskesting eller noe slikt? Broderer på maskene som jeg har strikka:)

c3design

11.sep.2011 kl.23:14

Wow!! Så kjempefint!! Er kakemonsteret brodert på?? Det ser jo strikka ut! Så vanvittig flink du er! Jeg har visst litt av hvert å lære ;)

Monica - håndarbeid og hobby -

10.sep.2011 kl.20:14

Stine & Veslegutten: :D

- katrine

10.sep.2011 kl.17:40

Bare en ullbukse strl 1 år :) Tror jeg gjør det i grunn, det går jo fort når det er så smått! Hos meg er mesteparten av strikkegleden at jeg gleder meg så til å overraske noen med noe de ikke vet om:)

Stine & Veslegutten

10.sep.2011 kl.15:42

Da ligger det bilder av det supersøte strikkesettet du strikket til oss på bloggen.

http://turbotrollet.blogg.no/1315662039_gromt_strikkesett_til.html

Stine & Wilhelm

08.sep.2011 kl.19:59

Åååå dette passer midt i blinken til det lille matvraket mitt! :D Vi gleder oss til det kommer så vi kan få prøvd det på oss! Tuuusen takk :D (Skal sifra når det har kommet bilde på bloggen min jeg så du får sett hvor tøff han ble ;)

Monica - håndarbeid og hobby -

08.sep.2011 kl.19:39

heklingogbroderings: Takk! Det tok tid for meg å lære å brodere slik også.. det vanskeligste var å ikke få det for stramt, men heller ikke for løst:p Jeg ble ganske fornøyd med kakemonsteret:)

heklingogbroderings

08.sep.2011 kl.18:18

ooj ooj ooj kor fint =)

Jeg har såå lyst å kunne brodere slik på strikkeplagg, men jeg klarer det ikke.

Monica - håndarbeid og hobby -

08.sep.2011 kl.17:49

Strikkeguri: Takk:) Jeg prøver å strikke når jeg får tid:p Når mini sover, leker fint på gulvet eller når faren mater:p Strikking er på en måte min "avkobling" når jeg får tid for meg selv.. tankene bare flyr.. og det ser det ut som strikkinga gjør også:p

Monica - håndarbeid og hobby -

08.sep.2011 kl.17:47

katrine: Takk! Ja, jeg falt helt for babykakemonsteret. Kakemonsteret i seg selv er jo tøft, men når jeg da kom over babyversjonen så var jeg ikke i tvil om hva som skulle strikkes:p

Jeg har aldri fått noen bestillinger før (bortsett fra et par lommetøfler:P), men når jeg fikk en forespørsel om jeg kunne strikke på bestilling, og med frie tøyler, så er det jo litt morsomt! Og det er en fin avveksling å strikke i andre farger enn "jentefarger":P Så strikkegleden var derfor nesten større enn vanlig!:P Dessuten så fikk jeg ikke noe tidsfrist.. annet enn til vinteren! Men om noen ville bestilt en bestemt ting, i et bestemt mønster i bestemte farger, og jeg fikk en tidsfrist på det.. da er ikke gleden like stor lenger:p Da blir det bare stress!

Hva slags oppdrag er det du vurderer?:)

Strikkeguri

08.sep.2011 kl.17:20

Kjempefint! Eg blir stadig imponert over kor fort du får ting strikka! spesielt med ein liten i hus :P Men resultatet blei lekkert, mottakaren blir nok kjempenøgd :)

- katrine

08.sep.2011 kl.17:20

Skikkelig stilig mønster! Vurderer selv å ta på meg et bestillingsoppdrag, men syns liksom ikke det gir den samme strikkegleden:)

Monica - håndarbeid og hobby -

08.sep.2011 kl.15:47

Kristina, mamma til en Prins!: Tusen takk for det! :D kakemonsteret er uslåelig!

Kristina, mamma til en Prins!

08.sep.2011 kl.11:36

så fantastik flott! Elsker kakemonsteret:) Kjempe flink du er altså!!!